27.02.2013, I półfinał przeglądu Akademicki Rock, Hajva, SoFresh, Panzerhund, Efekt Uboczny.

Posted: Luty 28, 2013 by annaktw88 in Recenzje, opisy, wrażenia


*A: Środowy wieczór, klub Bezsenność w centrum miasta i pierwszy półfinał przeglądu kapel akademickich. Wstęp wolny, od 19.00. Zapowiada się ciekawie, zawsze dobrze posłuchać co też nowego mają do zaproponowania studenckie zespoły.

PK: Tymczasem, godzina 19:30 – reszta Sceny pisze do mnie, żebym wpadał. Cóż, rzuciłem prace, uczelnie i inne przykre obowiązki i poszedłem spełniać obowiązek nieco przyjemniejszy.

A: Z ciekawością zespołów i klubu (nie byłam jeszcze w Bezsenności) wybrałam się do centrum. Pierwsze wrażenie: tłum ludzi i słabe oświetlenie. Po przyzwyczajeniu się  wzroku oceniam klub dobrze choć może niekoniecznie na większe rockowe koncerty. Wczorajsze granie jednak zniósł bez większych niedociągnięć.

Lekkie przesunięcie czasowe i na scenie szybko pojawił się pierwszy zespół – Hajva z Gliwic. Ich gatunek to taki mocny alternatywny rock i takie też mieli uderzenie. Wokalista od razu  dał czadu, cały zespół (bardzo dobrze nagłośniony, wg. mnie, cały koncert wszystko było świetnie słychać) także nie próżnował i ich występ oceniam jako całkiem niezły. Mogę posłuchać ich częściej;)

PK: Cóż, na ich występ się nie załapałem, więc nie mam co tu powiedzieć.

A: Chwila przerwy i publiczności zaprezentował się zespół SoFresh. Post-grunge’owy, alternatywny klimat, dosyć spokojny, nie porwał mnie zbytnio. Słuchaczom jednak się podobało i weszli oni do finału. Zobaczę co jeszcze chłopaki zaprezentują.

PK: Ja bym to nazwał pop-rockiem. Mi się bardzo podobało, takie leciutkie, skaczące kawałki są fajne, żeby czasem posłuchać. Instrumentaliści fajni, ale wokalista… Cóż, marnuje się chłopak w takim projekcie, ma o wiele potężniejszy głos, niż pokazuje.

A: Trzecia kapela to wrocławski Panzerhund, znany już w niektórych kręgach. Dali bardzo energiczny występ, prezentując swoje utwory i pod sceną szybko zrobił się kocioł. Wokalista Michał Stocki pokazał jakim jest świetnym frontmanem i umie prowadzić publiczność. Panzerund także przeszedł do finału.

PK: Panzerhund od początku był moim faworytem i jak widać – racje miałem. Chłopaki dali rade w dwudziesto-trzydziestoosobowym tłumku zorganizować ścianę śmierci, a ludzie nosili na rękach kilka osób. Kto by się spodziewał, że to przemówi do głosujących, prawda? 😛

A: Ostatni z pierwszego półfinałowego składu to Efekt Uboczny, sami określają się jako humppa-punk-ska-disco-alternative-indie-jazz-rock. Taką mieszankę swojej energicznej muzyki zaprezentowali na koniec. Były to miłe i lekkie dźwięki. Zespół na pewno będzie można jeszcze zobaczyć na koncertach we Wrocławiu.

PK: Pozwolę sobie zbyt szeroko nie skomentować tego występu. Niestety, kompletnie do mnie nie przemówili, a nie chce wyrażać opinii zbyt niepochlebnych.

A: Całość przeglądu oceniam dobrze i jestem ciekawa jak będzie na drugim półfinale oraz kto będzie zwycięzcą. Organizacja NZSu była ok, wszystko przeprowadzono sprawnie i bez niedociągnięć.

*A: Anna

 PK: Phill Kiddo

TUTAJ galeria z wydarzenia.

Skomentuj

